تحلیل بنیادی‌های وب | عملکرد ۹ ماهه این شرکت چگونه بوده است؟

های وب در پاییز ۶۰۶ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۳ درصد نسبت به تابستان افت کرده و در سطح فروش بهار است. سود خالص شرکت در بهار ۳۲۳ میلیارد تومان و در تابستان ۴۹۰ میلیارد تومان بوده که در پاییز افت شدیدی کرده و به ۲۰۸ میلیارد تومان رسید (۲۵۰ ریال در ازای هر سهم) رسیده است. حاشیه سود ناخالص شرکت در تابستان ۸۸ درصد و در پاییز ۴۸ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 25 February 2022

به گزارش بورس تابناک، شرکت داده‌گسترعصرنوین (های وب) از سال ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده (PAP) آغاز بـه کار نموده است. در سال ۱۳۸۸ مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و در سال ۱۳۹۱ نام تجاری‌ های وب را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی نمود. در طی دوره فعالیت جدید، این شرکت توانست به‌سرعت در بازار رقـابتی خدمات دستـرسی به دیتـا و اینترنت رشد نماید، به‌نحوی‌که با ارائه سرویس در بیش از ۵۴۳ شهر در سال ۱۳۹۵ توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان یکی ازشرکت‌های برتر انتخاب گردید.

های‌وب در مسیر توسعه خویش همواره تلاش نموده است تا با ارائه سرویس‌های جامع مخابراتی رضایت مشتریان خویش را جلب نماید، از جمله این فعالیت‌ها اخذ پروانه رادیو ترانک عمومی کشور در سال ۱۳۹۳ بوده است که امکان ارائه سرویس‌های متنوع سازمانی را فراهم می‌آورد. در ادامه این سیاست «های‌وب» در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.

همچنین این شرکت با پشتوانه توان فنی، بیش از ۸۰۰ نیروی انسانی حرفه‌ای و ۳۱ دفتر استانی در تمامی استان‌های کشور، توانست بزرگ‌ترین قرارداد شبکه ارتباطی کشور برای ارائه اینترنت پرسرعت به بیش از بیست و پنج هزار روستا در سرتاسر کشور را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت ۱۰ سال به‌صورت انحصاری اخذ کند.

های وب چه خدماتی را ارائه می دهد؟

های‌وب یک شرکت خدماتی در زمینه ارائه اینترنت پر سرعت ثابت در کشور است و همچنین خدمات میزبانی مرکز داده را نیز ارائه می‌دهد. از فعالیت‌های دیگر این شرکت می‌توان به ارائه خدمات پهنای باند اینترنت، اینترنت ۴G در روستا‌ها و ارائه خدمات تلفن بین الملل اشاره کرد.
در کل این شرکت بسیار فعال است و خدمات متنوعی را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. های‌وب با استفاده از پروانه‌های متنوعی که اخذ کرده است، قادر به ارائه سرویس‌های متنوع ارتباطی در سراسر کشور است.

از جمله این پروانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) شرکت داده گسترعصرنوین (های‌وب) به شماره ۱۱-۹۴-۱۰۰
• پروانه ایجاد شبکه و ارائه خدمات رادیو ترانک عمومی شرکت داده گسترعصرنوین (های‌وب)
• پروانه انتقال داده مبتنی فناوری بیسیم ثابت شرکت داده گسترعصرنوین (های‌وب)
و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) نوع اول شرکت داده گسترعصرنوین (های‌وب)
• ارائه خدمات عمومی انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP)

سهامدارن های وب چه شرکت هایی هستند؟

جدول زیر ترکیب سهامداران شرکت را نشان میدهد که سهامدار اصلی شرکت، آقای سید ایمان میری می‌باشند که نزدیک به ۵۵ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند. همچنین نزدیک به ۳۹ درصد از سهام شرکت در دست سهامداران خرد می‌باشد.

تحلیل بنیادی‌های وب | عملکرد ۹ ماهه این شرکت چگونه بوده است؟

عملکرد ۹ ماهه های وب چگونه بوده است؟

های وب در سال جاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که عمدتاً این رشد، مربوط به افزایش درآمد ناشی از مشترکین پروانه‌های FCP و TRUNK، تکمیل و شناسایی درآمد ۲ قرارداد در ۳۰ فروردین و خرداد با موضوع ایجاد پوشش صوت و دیتا در روستا‌ها و تکمیل سایت‌ها در مناطق USO مربوط به قرارداد ۲۰ فروردین سال ۹۹ و تعدیل قرارداد خرید و تامین تجهیزات مرکز داده شبکه ملی اطلاعات در ۳۱ شهریور سال ۹۹ است.

درآمد عملیاتی شرکت در این مدت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده که نشان از رشد ۵۵ درصدی نسبت به درآمد عملیاتی ۱۲۲۸ میلیارد تومانی دوره‌ی مشابه سال قبل دارد. نمودار زیر ترکیب درآمد محقق شده شرکت را در این دوره نشان می‌دهد:

تحلیل بنیادی‌های وب | عملکرد ۹ ماهه این شرکت چگونه بوده است؟
حاشیه سود ناخالص شرکت در این مدت ۷۰ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با حاشیه سود ۶۰ درصد، افزایش داشته است.

شرکت در پاییز ۶۰۶ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۳ درصد نسبت به تابستان افت کرده و در سطح فروش بهار است. سود خالص شرکت در بهار ۳۲۳ میلیارد تومان و در تابستان ۴۹۰ میلیارد تومان بوده که در پاییز افت شدیدی کرده و به ۲۰۸ میلیارد تومان رسید (۲۵۰ ریال در ازای هر سهم) رسیده است. حاشیه سود ناخالص شرکت در تابستان ۸۸ درصد و در پاییز ۴۸ درصد بوده است.

عملکرد ماهانه های وب چگونه بوده است؟

های وب در دی ماه به درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده است که با وجود رشد ۲ درصدی نسبت به ماه آذر، نسبت به متوسط ۹ ماه گذشته سال ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عمده درآمد شرکت از محل ارائه خدمات عمده فروشی پروانه FWA و استفاده از امکانات توسط سایر شرکت‌های دارنده پروانه است که این قلم در دی ماه نسبت به آذر با افت ۳۵ درصدی همراه بوده است.

جمع درآمد‌های شرکت در دوره ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری برابر با ۲۱۱۷ میلیارد تومان گزارش شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

نمودار درآمد ماهانه شرکت را در سال جاری نشان می‌دهد:

تحلیل بنیادی‌های وب | عملکرد ۹ ماهه این شرکت چگونه بوده است؟
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم